Monday, September 30, 2013

Kerja Kerja dan Kerja

Fuhhhhh.........akhirnya setelah sekian lama, boleh juga rehat untuk sementara waktu,...penattttt rupanya kerja. erghhhhh!!! Bekerja di Skynet walaupun lihat daripada luaran best tetapi sebagai staf di bahagian Customer Service korang sebenarnya perlu menjadi seorang yang cekal, tahan caci dan makian kalau nak bertahan lama kerja jat situ. Bagi Ayin, ayin tak boleh komen banyak-banyak sangat sebab Ayin pun baru sebulan bekerja kat situ. Yup, tak dinafikan gaji memang terbaikkk tapi kalo dibandingkan dengan kerja sehariannya memang teramat la nak menangis...huhu sabar je la yang Ayin boleh katakan. 

Ok, mesti korang nak tahu kan macam mana Ayin boleh dapat kerja kat situ..huhu sebenarnya semua adalah kebetulan dan rezeki. Masa pergi isi borang lepas tengok banner jawatan kosong yang diorang gantung terus ayin pergi isi borang. Kebetulan yang jaga bahagian kaunter rupanya orang HQ dari Kuala Lumpur turun Sungai Petani sebab branch sini tak cukup orang, terus tanpa prepare apa-apa ayin di interview oleh orang HQ. ALhamdulillah, terus HQ rekomenkan kepada bos dan akhirnya terus ayin dapat, padahal ayin dengar cerita terlalu banyak orang yang isi borang untuk jawatan ni sampai dah berbulan pun belum dipanggil interview. Huhu, ayin dengan sekali interview dengan orang HQ terus dapat dalam masa 2 hari.Aminn...

Sebenarnya, Ayin ada niat nak berhenti, tapi tunggu la dulu...huhu kalau dapat kerja dengan kerajaan mmg Ayin akan berhenti, tapi kalau tak dapat, Ayin akan terus kerja kat sini sampai Ayin dapat sambung ijazah awal tahun hadapan.

So sekarang, AYin kena tawakal banyak-banyak dan sabar melayan kerenah customer. Doakan Ayin ye kawan-kawan.

No comments:

Post a Comment

makasih ye sudi komen...
nanti jgn lupa datang lepak lagi ye..^_^